Acasă Editorial ZERO, DOMNULE PONTA! Dar în dreptul Dvs

ZERO, DOMNULE PONTA! Dar în dreptul Dvs

DISTRIBUIȚI

 

Cătălin DRAGOMIR

Editorial

Turcia a inaugurat, recent, cel de-al treilea pod peste strâmtoarea Bosfor. Construcția podului a început în 2013 și a costat 3 miliarde de dolari. Pentru că nu putea să scape ocazia să îl laude pe prietenul său, Recep Erdogan, Victor Ponta a scris: ”În doar 3 ani Turcia a mai construit un pod gigant peste Bosfor, la Istanbul, legând Europa de Asia, cu război la graniță, atentate teroriste și tentativă de lovitură de stat. De 12 ani noi nu reușim să legăm printr-o autostradă Transilvania de restul României”. După ce îi arată cu degetul pe predecesorii săi, cu trimitere directă spre tehnocrați, Ponta se laudă că el, ca premier, a terminat negocierile cu Vinci – Strabag și că alții, în frunte cu Băsescu, s-au opus.foto click 1foto click 1

Specialiștii în domeniu, alături de adversarii politici îl contrazic însă pe Ponta, susținând cu tărie că guvernele conduse de el au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură și transport și de investiții publice în general. A, că a știut să se laude, asta e altceva! La capitolul ăsta, PSD e campion absolut.

De ce nu zice nimic Ponta despre Autostrada Sibiu – Orăștie, al cărei lot 3 a fost închis la un an de la inaugurarea făcută cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 2014 din cauza ”problemelor de calitate?” De ce nu scrie Ponta că DNA investighează acum cazul? Prietenul Erdogan știe că după inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la câteva săptămâni, sub guvernul lui Ponta s-a încercat timp de un an minimizarea problemelor de calitate? Ponta mai zice și că guvernul anterior și-a bătut joc de Master Planul de Transport și că “l-am realizat și finalizat noi”. Nu, domnule, contractul pentru Master Plan a fost licitat și semnat de cei dinainte, în aprilie 2012, cu câteva zile înainte de începerea mandatului primului Cabinet Ponta. Derularea contractului s-a desfășurat însă, aproape în întregime, în mandatul lui Ponta.

Ponta se mai laudă că A3, porțiunea de a Centura București la Ploiești (Bărcănești), care era 95% gata și a fost terminată la o lună după preluarea mandatului, e făcută de el. Nu, domnule! Ponta a tăiat panglica. E altceva! Lipseau din această autostradă cei 6 km de la Centură până în București, nodul Moara Vlăsiei și spațiile de servicii și parcările. N-ar fi crezut nimeni că 3 ani mai târziu, în 2015, acestea tot nu vor fi realizate. Deci, 3 ani – 6 km de autostradă la câmpie. A, și un nod și câteva parcări.

Nu cred că mai are sens să discutăm și despre tronsonul Câmpia Turzii – Târgu Mureș, pentru care nu au fost acordate avansurile constructorilor și nici nu au fost emise ordinele de începere a construcției. Mai vorbim și despre autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău – Borș, executat în proporție de 50% de Bechtel, contract reziliat de prietenul Șova în 2013, cu despăgubiri de zeci de milioane de euro către americani? Mai spunem că pentru asta s-a semnat un alt contract în mai 2015, iar până în noiembrie 2015 nu se mișcase nimic? Zero, domnule Ponta, aveți dreptate! Dar în dreptul Dvs.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

7 − six =