Acasă Economie PRIMĂRIA PANTELIMON: AUTOBUZELE RATB VOR DESERVI TOATE ZONELE ORAȘULUI

PRIMĂRIA PANTELIMON: AUTOBUZELE RATB VOR DESERVI TOATE ZONELE ORAȘULUI

DISTRIBUIȚI


RATB: Înființarea liniilor preorășenești se poate realiza numai la solicitarea primăriilor din localitățile din Ilfov

Săptămâna trecută au fost publicate mai multe articole în presa centrală – ”Deputatul PNL, Mihai Culeafă a adus RATB în Pantelimon!” (sursa: Agerpres) și ”Victorie pentru deputatul Culeafă. Pas înainte pentru readucerea RATB în Pantelimon”. (sursa: psnews.ro) – care aveau ca subiect principal reintroducerea RATB în orașul Pantelimon, atenționează într-un comunicat de presă Marian Ivan, primarul orașului Pantelimon.

Primăria Pantelimon precizează că ”aceste articole menționate anterior, care conțin informații false, sunt făcute doar să denigreze imaginea instituției și a primarului orașului. Negocierile dintre Primăria orașului Pantelimon și Primăria municipiului București pentru reintroducerea liniilor RATB în orașul Pantelimon există încă de anul trecut, iar deputatul Mihai Culeafă nu are niciun merit atribuit la această negociere. Contractul cu Regia Autonomă de Transport București se află în negocieri, având deja un răspuns pozitiv, și se va executa strict cu Primăria și Consiliul Local Pantelimon. Subliniem faptul că negocierile cu RATB au început anul trecut, deoarece în orașul Pantelimon s-au executat ample lucrări de asfaltare (peste 100 de străzi) și răspunsul celor de la RATB până la finalul anului trecut a fost că nu-și pot desfășura traseul până la încheierea lucrărilor de asfaltare. Ca mărturie a celor spuse mai sus, Primăria Pantelimon pune la dispoziție o copie a răspunsului oficial dat de RATB”.

Mai mult, purtătorul de cuvânt al Regiei de Transport București, Constantin Tobescu, a spus, la 1 aprilie a.c., la Europa FM, că ”înființarea liniilor preorășenești se poate realiza numai la solicitarea primăriilor din localitățile din Ilfov. Vreau să vă spun că sunt discuții în continuare cu Primăria Pantelimon, de asemenea, cu Primăria comunei Berceni și sunt discuții pentru suplimentarea parcului de vehicule și pe liniile pe care le avem acum în  exploatare. Mă refer aici la Dobroești și Popești-Leordeni, în sensul prelungirii anumitor trasee”. (sursa:  https://www.europafm.ro/locuitorii-din-ilfov-pot-cere-ratb-sa-le-ofere-transport-pana-in-capitala/)”.

”Contractul pe care îl vom semna cu RATB în perioada imediat următoare va fi unul în folosul cetățeanului, pe un traseu care să deservească toate zonele orașului Pantelimon, la intervale orare accesibile și în condiții moderne de infrastructură”, se arată în comunicatul Primăriei Pantelimon.

 

PNL Pantelimon susține că a fost demersul deputatului Culeafă

 

Într-un comunicat al PNL Pantelimon, transmis săptămâna trecută, semnat de deputatul Mihai Culeafă, se arăta că ”la mai putin de trei luni de la începerea mandatului”, parlamentarul, împreuna cu echipa sa, ”își respectă angajamentele și reușește ce nu au vrut/ putut alții în ani de zile!”. ”Este de notorietate faptul că a fost singurul oraș din județul Ilfov care nu a beneficiat de o linie preorășanească a Regiei Autonome de Transport București” și că ”în toată această perioadă, cetățenii au fost obligați să se umilească și să accepte bătaia de joc a autorităților locale, neavând la dispoziție un mijloc de transport civilizat”. Mai mult, deputatul Culeafă amintea că în luna februarie a acestui an a depus în Parlamentul României un amendament la bugetul de stat prin care solicita ”alocarea unei sume mici pentru reînființarea liniei preorășenești între Pantelimon și București”, amendament respins de majoritatea PSD – ALDE, dar, ”cu muncă și perseverență, a reușit să convingă conducerea RATB pentru realizarea dorinței majorității cetățenilor orașului Pantelimon”.

La 29 martie, consilierii PNL ai orașului Pantelimon au solicitat primarului, printr-o adresă oficială, ”să urgenteze formalitățile legale în vederea semnării contractului de transport cu RATB”, sperând că ”primarul PSD Marian Ivan nu se va opune acestei initiative”.

În comunicat se preciza că ”tot la 29 martie, ca urmare a demersului inițiat de deputatul PNL Mihai Culeafă, în ședința Consiliului General al Municipiului București a fost pusă pe ordinea de zi necesitatea reînființării de către RATB a liniei preorășenești din orașul Pantelimon”.

 

Ce s-a votat în ședința de la Capitală

 

În ședința repsectivă, consilierii generali ai Capitalei au aprobat, la 29 martie a.c., proiectul de hotărâre privind Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030, document strategic care propune o viziune coerentă de dezvoltare în regiunea București – Ilfov.  Prin aprobarea acestuia, Primăria Municipiului București și Consiliul Județean Ilfov vor putea accesa împreună fonduri europene de până la 220 de milioane de euro prin Programul Operațional Regional, dintre care 150 milioane de euro vor fi folosiți pentru reformarea transportului public.

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a votat, de asemenea, un nou program de transport rutier de persoane prin servicii regulate între Capitală și județul Ilfov, modelul licenței de traseu și contractul de transport public între RATB și orașele/comunele din Ilfov. Orlando Culea, președintele de ședință, a precizat că solicitarea privind traseele preorășenești a venit de la câteva primării din Ilfov și de la cetățenii de acolo, după ce numărul lor a crescut foarte mult și nu au cu ce să ajungă în condiții civilizate în București.

Este vorba despre reintroducerea celor 52 de linii preorășenești desființate în urmă cu șapte ani. Totodată, se prelungesc cele patru linii care vor face legătura între cartierele de periferie ale Bucureștiului şi zona de centru a orașului.

Astfel, localităţile care vor fi conectate de Capitală prin autobuzele RATB sunt Dobroești, Brăneşti, Danubiana, Pantelimon, Chiajna, Cornetu, Domneşti, Afumaţi, Bălăceanca, Petrichioaia, Popești – Leordeni, Sitaru, Moara Vlăsiei, Ştefăneşti, Vidra, Berceni, Zurbaua, Chitila, Jilava, Dascălu, Pruni, Tegheş, Islaz, Şindriliţa, Dărăşti, Agropol, Bragadiru, Clinceni, Siliştea Snagovului, Dimieni, Gruiu, Ciolpani, Sitaru, Otopeni, Baloteşti, Vârteju, Găneasa, Măgurele, Dârvari, Tanganu, Buftea, Cernica, Glina, 1 Decembrie, Vidra, Tunari şi Periş.

Spre exemplu, între zona Republica din Bucureşti şi localitatea Dobroeşti, din judeţul Ilfov, ar urma să circule linia 400, care va fi deservită de două autobuze, va avea 23 de staţii şi pe percursul unei zile vor fi efectuate cel mult 26 de curse.

Cel mai lung traseu va fi cel al liniei 444, între Piaţa Presei, din Capitală, şi localitatea Micşuneşti-Moară, care va avea 50 de kilometri lungime, 48 de staţii, va fi deservit de două autobuze, care vor face cel mult opt curse într-o zi. Preţul unui bilet va fi de 1,50 lei, sau vor fi disponibile trei tipuri de abonamente lunare: pentru o linie – 35 de lei, pentru două linii – 95 de lei, iar pentru toate liniile – 125 de lei.

Linii preorășenești prelungite

De asemenea, tot acest proiect votat propune şi prelungirea liniilor 138 (cartier Militari + Piaţa 21 Decembrie 1989), 178 (cartier Militari – Sala Palatului), 236 (Divertiland – Spitalul Universitar) şi 302 (Ghencea – cartier Fortuna), până la limita municipiului Bucureşti, urmând ca staţiile de la capătul traseelor să fie în judeţul Ilfov. Preţul unei călătorii pe aceste rute va rămâne neschimbat – 1,3 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

18 + seventeen =