Acasă Economie CONTRIBUABILII DIN PANTELIMON ÎȘI POT PLĂTI DĂRILE ONLINE

CONTRIBUABILII DIN PANTELIMON ÎȘI POT PLĂTI DĂRILE ONLINE

DISTRIBUIȚI

De la 31 ianuarie 2017, cetățenii orașului Pantelimon pot folosi plata online pentru impozite, taxe și amenzi contravenționale. Aceste plăți, după cum spune primarul Marian Ivan, se pot face prin site-ul www.ghiseul.ro. Mai jos regăsiți câteva informații utile despre folosirea acestui nou serviciu.

  1. Ce pot plăti prin Ghişeul.ro?
  2. Impozite şi taxe stabilite de instituţiile publice înrolate în sistem precum si amenzi contravenţionale cu deducerile aferente plăţii în 48 de ore.
  3. Cum pot plăti pe Ghișeul.ro?
  4. Ghişeul.ro pune la dispoziția utilizatorilor două secțiuni: Plată cu autentificare și Plată fără autentificare.Plată cu autentificare
  5. Pentru a accesa secțiunea Plată cu autentificare vă sunt necesare date de acces (utilizator și parola). Acestea vă vor fi eliberate prin mijloace sigure de către instituția publică la care sunteti arondat, dacă instituţia este înregistrată în Ghişeul.ro şi activă pentru Plată cu autentificare.
    Această secţiune permite consultarea obligațiilor de plată datorate instituțiior înrolate și achitarea acestora prin plată online cu cardul (Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro). Sunt acceptate la plată cardurile emise de toate băncile din România. Instituțiile de credit pot impune limitări la plăţile prin internet (suma maximă, număr de tranzacţii). Informaţii privind aceste limitări sunt disponibile numai la banca emitentă a cardului.
  6. Vă sfătuim să nu comunicaţi parola unor persoane în care nu aveţi încredere!
    Plată fără autentificare
  7. Pentru secțiunea Plată fară autentificare nu sunt necesare date de acces (utilizator și parola). Pentru această variantă de plată nu sunt disponibile consultarea în timp real a obligațiilor de plată și istoricul tranzacțiilor, astfel putând fi plătite doar taxe și impozite al căror cuantum vă este deja cunoscut.
    Dacă aveţi la cunostinţă valoarea totală a impozitelor și taxelor datorate veţi putea efectua plata totală, fără însă să vizualizaţi detaliile și să beneficiaţi de alte facilități.
  8. Se plăteşte comision pentru plata cu cardul prin Ghișeul.ro?

Nu. Plata cu cardul prin Ghișeul.ro nu este comisionată.

  1. De ce trebuie să mă deplasez la instituţia publică pentru ridicarea datelor de acces? De ce nu se pot elibera online?

Obligativitatea prezentării la sediul instituţiei publice pentru ridicarea datelor de acces rezidă în faptul că Ghişeul.ro procesează date cu caracter personal. Pentru a asigura protecţia deplină a acestor date şi implicit a titularilor lor de drept (utilizatorii sistemului) este necesară identificarea persoanei care ridică datele de acces de către funcţionarii instituţiei publice. Astfel o persoană nu poate ridica datele de acces decât pentru contul personal.

  1. Cum pot afla detalii despre modul de utilizare al sistemului?

Manualul de utilizare

  1. Am primit parola de la primărie dar nu funcționează, ce să fac?

Vă recomandăm: 1. Verificați introducerea corectă a caracterelor la Utilizator şi Parolă

  1. Regeneraţi parola contului folosind varianta CNP/CUI din secţiunea Regenerare parolă
  2. Contactaţi Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele specificate în Secţiunea Contact
  3. Cum îmi fac cont pentru a face plăți prin Ghișeul.ro?

Vă recomandăm să verificaţi în Secţiunea Instituţii înrolate dacă instituţia publică ce vă interesează este înrolată în sistem

Astfel, dacă instituţia publică pe care o căutaţi nu este înrolată, Sistemul nu vă poate genera date de acces. Dacă instituţia publică pe care o căutaţi este înrolată şi activă pentru Plată cu autentificare, vă puteţi adresa acesteia pentru a intra în posesia datelor de acces. Datele de contact ale Instituţiei publice le puteţi accesa prin „click” pe denumirea instituţiei în Secţiunea Instituţii înrolate. În cazul în care deţineţi bunuri mobile sau imobile în mai multe localităţi, oricare dintre acestea vă poate pune la dispoziţie datele de acces în Ghişeul.ro.

Odată eliberate datele de acces de către o instituţie publică nu mai puteţi apela la o altă instituţie publică pentru o nouă eliberare.

  1. Mi-am pierdut parola/Nu mai știu numele de utilizator. De unde pot obține informații privind schimbarea datelor de acces. 1. Regeneraţi parola contului folosind varianta CNP/CUI din secţiunea Regenerare parolă. Sistemul vă va furniza automat noile date de acces la adresa de mail pe care aţi înregistrat-o iniţial în Sistem2. Contactaţi Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele specificate în Secţiunea Contact
  2. Cum pot afla dacă instituţia publică la care am obligaţii de plată este înrolată în sistem? Verificaţi în Secţiunea Instituţii înrolate dacă instituţia publică ce vă interesează este înrolată în sistem. Sistemul permite doar plata de debite către instituţiile înrolate.
  3. În ce interval orar se pot efectua plăţi prin Ghișeul.ro? Ghișeul.ro este disponibil 7 zile din 7 și 24 ore din 24, cu excepția perioadelor de mentenanță sau intervenție tehnică asupra sistemului, care se vor anunța pe site.
  4. Informațiile privind obligațiile de plată din contul meu nu sunt corecte. Ce pot face în această situație?
    Informațiile privind debitele dumneavoastră sunt furnizate de către instituțiile publice către care înregistrați obligații de plată. Drept urmare, vă rugăm să contactați instituțiile publice respective pentru eventuale clarificări. Datele de contact ale instituţiei publice le puteţi accesa prin ”click” pe denumirea instituţiei în Secţiunea Instituţii înrolate. În situația în care nu puteți contacta instituțiile publice respective, vă rugăm să contactați Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele menţionate în Secţiunea Contact, pentru eventuala redirecţionare a solicitării dumneavoastră către instituția respectivă.
  5. Vreau să plătesc un impozit/o taxă și nu se regăsește în lista aferentă instituției selectate. Ce pot face în această situație? Va rugăm să contactați instituția publică selectată pentru clarificări. Datele de contact ale instituţiei publice le puteţi accesa prin „click” pe denumirea instituţiei în Secţiunea Instituţii înrolate.
  6. Am facut o plată greșit (am plătit o altă sumă/am greșit încadrarea unei plăți) și doresc returnarea banilor. Ce pot face în această situație? Vă recomandăm să urmaţi paşii următori: 1. Luați legătura cu instituția publică către care ați realizat plata și solicitați returnarea banilor 2. Contactați Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele menţionate în Secţiunea Contact și solicitați sprijinul pentru recuperarea banilor.
  7. Cum procedez dacă am făcut o plată prin Ghișeul.ro și nu am primit e-mail-ul cu dovada plății?
    Vă recomandăm: 1. Verificaţi existenţa dovezii plăţii în folder-ul SPAM al adresei dumneavoastră de email.
    2. Contactați Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele menţionate în Secţiunea Contact. Serviciul Suport Ghişeul.ro va verifica realizarea tranzacţiei şi vă va pune la dispoziţie dovada plaţii
  8. La finalizarea plății, în pagina unde introduc datele cardului îmi apare un mesaj de eroare.
    Contactați Serviciul Suport Ghişeul.ro prin mijloacele menţionate în Secţiunea Contact pentru transmiterea solicitării dumneavoastră către procesatorul de plăți.
  9. În ce interval orar pot contacta Serviciul Suport Ghiseu.ro? Serviciul Suport Ghişeul.ro vă stă la dispoziție de luni pană joi între orele 09.00 – 16.30, vineri între orele 09.00 – 14.00.
  10. Ce browser pot folosi pentru a realiza plăți prin Ghișeul.ro? Orice browser uzual cu interfață grafică cu utilizatorul, ce rulează pe platforme desktop sau mobile poate fi utilizat pentru a realiza plăți prin Ghișeul.ro.
  11. Cât de sigură este plata online prin Ghişeul.ro? Ghişeul.ro pune la dispoziţia utilizatorilor săi cele mai înalte standarde de securitate privind tranzacţionarea în mediul online cu cardul bancar. Procesatorul de plăţi electronice a luat toate măsurile pentru a asigura securitatea tranzacţiilor cu card prin internet. Datele de card pe care le completaţi şi trimiteţi prin internet sunt criptate prin protocolul SSL. Transferul datelor de card este strict între dvs. şi procesator; nici Agenţia pentru Agenda Digitală a României, nici instituţiile beneficiare nu solicită şi nu stochează aceste informaţii. Autorizarea plăţilor se face prin procesatori externi. Ghişeul.ro nu preia, nu prelucrează si nu stochează în nici un fel date referitoare la cardurile bancare. Aceste date sunt introduse de utilizator direct şi exclusiv în sistemele procesatorilor prin interfeţele acestora, în termenii şi condiţiile proprii ale acestora.

Vă informăm că Agenţia pentru Agenda Digitală a României în calitate de operator Ghişeul.ro nu solicită informaţii privind plăţile şi cardurile utilizatorilor, nici date de acces în sistem. Aceste date nu vor fi solicitate prin e-mail, telefonic sau prin alte mijloace de către operatorul sistemului Ghişeul.ro. În cazul în care aceste informaţii vă sunt solicitate vă rugăm să vă adresaţi organelor abilitate pentru investigarea fraudelor cibernetic.

  1. Cum recuperez dovezile de plată de pe vechiul Ghișeul.ro? Vă rugăm să contactați departamentul de suport al Ghişeul.ro telefonic sau pe adresele de email de la secțiunea Contact și să solicitați dovezile de plată. Este necesar a transmite departamentului de suport unele detalii ale plății (numele plătitorului, instituția către care s-a realizat plata, suma plătită și data plății). Dovada va fi transmisă pe e-mail în cel mai scurt timp.
  2. Cum pot intra în posesia datelor de autentificare pentru ghişeul.ro prin procedura online de obţinere a acestora? Vă recomandăm să verificaţi în Secţiunea Instituţii înrolate dacă instituţia publică ce vă interesează este înrolată în sistem. Dacă instituţia publică pe care o căutaţi nu este înrolată, Sistemul nu vă poate genera date de acces. Dacă instituţia publică pe care o căutaţi este înrolată atunci puteţi parcurge procedura “Vreau cont”.
    Această procedură presupune parcurgerea celor 3 etape: Verificare CNP- Validare card-Transmitere e-mail cu datele de logare.
  3. De ce este necesar să introduc cnp-ul în prima etapă din cadrul procedurii de obţinere online a datelor de logare? Introducerea cnp-ului este necesară pentru a se verifica dacă este posibilă generarea datelor de logare după validarea identităţii.
  4. Care sunt băncile emitente de carduri, acceptate pentru validarea identităţii în cadrul procedurii de obţinere online a datelor de logare? Cardul trebuie să fie înrolat 3D Secure și să fie emis de una dintre următoarele bănci: Banca Comercială Română, Banca Raiffeisen, UniCredit Bank S.A., BRD – Groupe Société Générale, AlphaBank, CEC Bank, Banca Transilvania, ING Bank, Garanti Bank.
  5. Pot să solicit online datele de autentificare dacă dețin un card emis de către o bancă din străinatate?
    Da, puteți să obțineți utilizator și parolă în această situație. Este necesar să bifați câmpul “Card emis de o bancă din străinătate” din cadrul formularului online de “ Solicitare date de acces” și să parcurgeți apoi etapele privind “Validarea Cardului” și “Transmiterea email-ului cu datele de logare”.
  6. Pot să solicit online datele de autentificare pentru altă persoană folosind pentru validarea identităţii cardul meu? Solicitantul datelor de logare (CNP-ul pentru care se face verificarea) trebuie să fie acelaşi cu titularul contului la care este atașat cardul pentru care se verifică identitatea.
  7. Banca emitentă a cardului meu nu se află în lista băncilor acceptate pentru validarea identităţii, ce se întâmplă în această situaţie? Se are în vedere extinderea posibilităţii validării identităţii cu carduri care aparţin unor alte bănci decât cele din lista publică. Până la implementarea acestei soluţii nu vă puteţi genera credenţiale online, acestea putând fi obținute de la primăria de domiciliu înrolată în platformă şi activă pentru plăţi cu autentificare.

Datele de contact ale instituţiei publice le puteţi accesa în Secţiunea Instituţii înrolate.

  1. Cât de sigură este validarea identităţii în cadrul procedurii de obţinere online a datelor de logare?
    Datele de card pe care le completaţi şi trimiteţi prin internet sunt criptate prin protocolul SSL și transmise procesatorului de plăți care asigură securitatea datelor transmise respectand cerinţele impuse de standardul de securitate PCI-DSS. Transferul datelor de card are loc strict între dvs. şi procesator, nici Agenţia pentru Agenda Digitală a României, nici instituţiile beneficiare nu solicită şi nu stochează aceste informaţii.
  2. Trebuie să efectuez plata taxelor şi impozitelor cu acelaşi card pe care l-am utilizat pentru validarea identităţii în cadrul procedurii de obţinere online a datelor de logare? Nu există această condiţionare. Achitarea taxelor şi impozitelor se poate efectua cu orice card (Visa, Visa electron, Mastercard, Maestro), indiferent de cine este titularul acestuia.
  3. În cazul în care cnp-ul meu nu a fost transferat în ghişeul.ro şi eu am completat formularul pentru notificarea primăriei în acest sens, cât timp durează până primăria efectuează această procedură?
    Vă rugăm să contactaţi instituţia publică pentru a obţine informaţii suplimentare în legătură cu termenul de soluţionare a notificării. Datele de contact ale instituţiei publice le puteţi accesa în Secţiunea Instituţii înrolate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here