Acasă Educatie Tunari: “Nonformalul și relaționarea în mediul școlar”

Tunari: “Nonformalul și relaționarea în mediul școlar”

DISTRIBUIȚI

Pornim de la diferența dintre educația formală și cea nonformală – dată nu de finalități, în mod explicit, cât de răspunsul la întrebarea ”cum?”. În căutarea acestui răspuns, la Școala Gimnazială nr.1 Tunari a avut loc, la 19 aprilie, workshop-ul cu tema: “Nonformalul și relaționarea în mediul școlar”, care se axează în deosebi, pe modulul de comunicare și dezvoltarea abilităților.

Școala Gimnazială nr.1 Tunari în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Ilfov (CJRAE) și Shoshon au înscris în Calendarul activităților educative regionale și interjudețene 2018-2019 – Proiectul Educațional ”Învăț să cresc în Siguranță”. Întâlnirea a oferit modele de activitate nonformală pentru profesorii din cadrul școlii din Tunari, cadrele didactice formatoare prof. Rodica Cozma, director al CJRAE Ilfov) și prof. Coca Codreanu Coca (director la Școala Gimnazială nr. 1 Tunari) au identificat atât nevoile și particularităților actului educational, cât și cele mai frecvente manifestări comportamentale indezirabile din timpul activităților didactice, aspecte care stau la baza relaționări în mediul educațional.

“Călătorie spre centrul Pământului și înapoi” și “Be SMART – Net-ul nu e un spațiu privat” sunt două activități care abordează învățarea experențială, pentru ca învățarea să fie facilă și distractivă și au fost realizate la școala din Tunari de prof. Simona-Maria Albu, coordonatorul Centrului Județean de Asistență Psihopedagogică, și de avocatul Daniela Mogoș- Budulan, care a reprezentat ShoShon.

În atelierul “Călătorie spre centrul Pământului și înapoi” s-au implicat 30 de elevi ai școlii din Tunari fiind ghidați și încurajați să descopere prin experimente precum ”vulcanul”, ”poluarea”, ”seismul”, ”rucsacul de supravietuire”, folosindu-ne de machete si materiale adecvate, prin joc, într-un mediu sigur, noțiuni fundamentale despre Pământ, mediu, comportamente potrivite, pentru a fi în siguranță atât ei, cât și cei din jur.

Prin activitatea “Be SMART – Net-ul nu e un spațiu privat”, structurată pe 13 teme, s-a propus să se aducă în rândul copiilor familiarizarea cu ceea ce este “net” dincolo de muzică, socializare si jocuri, precum si conștientizarea pericolelor existente în spațiul virtual.

Nu în ultimul rând, Be SMART a fost conceput ca un instrument actual și o resursă utilă, atât pentru copii cât și pentru părinți si cadre didactice pentru a putea învăța într-un mod plăcut, regulile internetului, așa cum le-au învățat și pe cele de traversare în siguranță.

La atelierul “Be SMART – Net-ul nu e un spațiu privat” au participat 22 de elevi de nivel gimnazial. Aceștia au învățat că rețeaua de internet este un spațiu public și, pentru a fi în siguranță, datele personale trebuie păstrate cu grijă. Au avut ocazia să vadă cum funcționează serverul și să decidă dacă ”pun” pe net sau păstrează în siguranță secrete și alte informații personale despre ei și familia lor. Participanții au descoperit și motivul pentru care avem tendința de a face selfie-uri care ne pot pune viața în pericol. – CRISTINA ANGHELUȚĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seventeen − two =