Acasă Educatie ȘANSA

ȘANSA

DISTRIBUIȚI

Au fost afișate rezultatele la examenul de Titularizare în învățământul preuniversitar. Cum deja ne-am obișnuit, în mass-media se împroașcă cu noroi în cadrele didactice. La general. Pentru niște incompetenți care speră că-și vor găsi refugiu în acest sistem (și poate că-și găsesc, la adăpostul unor “mai – mari”, nu neg că se mai fac și d-astea), este denigrată, ridiculizată, înjosită o categorie profesională a unor oameni care muncesc, poate mai mult decât alții, pe un salariu de nimic, o categorie profesională care dă examene periodice, de multe ori în mod repetat, examene care nu le asigură nici venituri înfloritoare, nici recunoaștere, nici ierarhizare meritorie! Se deformează selectiv realitatea, catastrofizează, supraevaluând anumite aspecte negative, minimizând, aproape ignorând numărul acelora care muncesc, învață, izbutesc, și asta în pofida faptului că la capătul drumului nu-i așteaptă nimic mai bun.  Dincolo de catedră, dascălii sunt și ei oameni. Oameni cu nevoi! Iar nevoile lor nesatisfăcute, zbaterea cotidiană pentru implinirea unor nevoi existențiale, primare, nu duc decât la uzura psihică, emoționala, morală!

Asigurându-i unui om șanse, îndeplinirea unor nevoi din categoria acestor prime nevoi, îl propulsezi automat pe următoarea treaptă, îi dai aripi cu care-și poate permite să acceadă spre împlinirea propriilor năzuințe. Ori nouă, cadrelor didactice, prin salariile pe care le avem, prin ”frecușurile” la care suntem supuse, prin ”terfelirile” angro din partea unei societăți dezumanizate, viciate, nu ni se oferă minimul necesar pentru a ne desfășura munca în condiții de decență: umană, existențială, socio-profesională, morală.

Mă aprind de fiecare dată pentru că de noi depinde cum știm să ne poziționăm, cum luăm atitudine, ce permitem să se întâmple! E alegerea noastra dacă ne complacem și acceptăm etichetele care ni se pun și dacă nu încercăm să dovedim contrariul. Reprezentările deformate nasc atitudini nepotrivite! Atitudinile nepotrivite conduc la comportamente deviante. Devianța naște eșecul: În plan personal, în plan educațional, în plan social.

Aștept cu jind ziua în care mass-media vor lua act de ceea ce se întâmpla cu adevărat în acest sistem și va ilustra acele cazuri “Kamikaze” din învățământ, acele situații ale oamenilor care sunt dascăli de vocație, pentru care învățământul nu reprezintă o alternativă profesională, ci sunt aici pentru că au crescut cu și pentru acest vis: să fie dascăli!

Aș scrie mai multe și mai în detaliu, dar n-am dovezi pentru susținerea unor vorbe, deci tac! Voi grăi răspicat atunci când îmi voi fundamenta cele spuse pe un temei veridic. Și, nu în ultimul rând, avem tineri devotați, vizioanari, idealiști, care mai cred că se poate! Să le dăm acestora o șansă, să le dăm crezare! Oameni buni, nu le luați și ultimul suflu! – Prof. Psiholog NINA TUDOSĂ, C.J.R.A.E. Ilfov  (Școala Gimnazială nr. 1,Jilava, Ilfov)

11 COMENTARII

  1. Vă mulţumesc, doamnă! Poate c-o fac în numele tuturor profesorilor din ţara asta. Suntem oameni care reusim să trecem prin examene dure, cărora nu le-ar face faţă mulţi dintre cei ,,înţepeniţi,, în scaune. Şi ne ducem acolo, an de an, orbiţi de dorinţa de a face ce ne place. Şi obţinem rezultate grozave şi le punem în ramă, pe hol, pentru mângâierea orgoliului – la şcoală nu ne ajută, că nu cunoaştem pe cine trebuie să putem lua un post. O să emigrăm. Poate aşa ne cresc la loc aripile despre care vorbiţi, poate aşa nu vom mai fi nevoiti să punem periodic viza la şomaj. Scara valorilor nu are… nicio valoare la noi.

    • Cu drag! E un ultim strigat de neputinta si de regret! Nu pot asista nepasatoare la ceea ce se intamla in jurul nostru… Foarte bine ati punctat si dumneavoastra cele cateva idei… Ce facem insa cu pruncii pe care-i nastem?

    • Va multumesc frumos! Dar, cu parere de rau, felicitarile nu ne mai ajuta la nimic! Felicitarile si rezultatele meritorii, cinstite…

  2. Ii multumesc lui Dumnezeu pentru ca am trăit ziua in care CINEVA ia apărarea cadrelor didactice care chiar muncesc si chiar învață. Nu-i corect sa-i băgam pe toți in aceeași oala sau sa minimalizam eforturile celor care n-au reușit sa ia o nota mai buna! La ce salarii sunt in învățământ …. Mulțumim pentru articol!!!

    • Oare cand vor spune ca exista suplinitori, nenumarati, cei mai multi, care au obtinut note de peste 7 la titularizare, unii note de 9 si peste… Tot suplinitori sunt. Dar nu sunt posturi titularizabile…deci, an de an suplinesc pe ici colo, reluand in fiecare vara examenul si stresul si consumul energetic…pentru ce?! Pentru ca li-s dragi copiii! Dar parintele cu care te intalnesti in scoala si aude ca esti suplinitor (din diverse surse) deja are schitata o reprezentare deformata despre cine si ce sunt acesti suplinitori. Reprezentare formata de mass media, de altii care sunt din afara, care vorbesc in necunostinta de cauza. Ceea ce fac zilele acestea reporterii se numeste calomnie. Si noi, ca de fiecare data, inca o data, inghitim docili galusca. Si da, mi-e rusine ca printre noi sunt unii care abia se exprima, care nu-si au locul in sistem si nu sunt facuti sa-i educe pe altii. Ca sunt unii care ingroasa numarul celor care iau rezultate sub 5. Si niciodata nu-si depasesc “performanta”. Insa, trebuie tinut cont, ca printre candidatii care obtin rezultate mici sunt oameni, dascali care n-au avut vreme sa invete pentru ca pana aproape de titularizare au fost in activitate in scoala, in diverse comisii ale E.N., de BAC, ca acasa poate au o familie si un alt status, alte roluri, de sotii, de mame…

  3. :)) 90% dintre profesorii din invatamant au ajuns Lucratori in invatamant , nu va mai bateti capul cu rezultatele profesorilor…de ce nu sustineti legea educatiei implementata de DL Daniel Funeriu?

  4. Îmi doresc să vină vremea în care școlile să negocieze cu profesorii, atât postul pe care nu mai vrea nimeni să-l ocupe, cât și salariul. Cadrele didactice sunt capabile de performanțe extraordinare și se plafonează într-un sistem care nu le valorizează, care nu le oferă bonus-uri de performanță și care are drept strategie permanenta alimentare a neîncrederii în tine ca să ți se arate că ești mereu la mâna cuiva care te poate înlocui.Ți se arată permanent că nu ești suficient de bun și interesant este că cei care arată sunt ”cocoțații” în funcții pe criterii politice. A venit vremea când îți este rușine să mai promovezi de teamă că vei fi confundat cu ei.

  5. Ma bucur sa citesc acest articol… Ma bucur pentru ca este inca o realizare frumoasa a ta, Nina prin care iti valorifici talentul editorial venind in sprijinul nostru, al tuturor profesorilor!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 − 5 =