Acasă Anchete RCA – dramă națională

RCA – dramă națională

DISTRIBUIȚI

RCAPragul RCA de la care asiguratorii obtin profit: 1.200 euro/an pentru un camion si 1.300 lei/an pentru un taxi

Asiguratorii, impreuna cu ASF au declansat in presa o noua campanie de dezinformare a cetatenilor, pentru a incerca in mod lamentabil, sa justifice majorarile de cost ale preturilor RCA aplicate transportatorilor, taximetristilor si celor 6 milioane de cetateni care asista neputinciosi la aceasta debandada a preturilor RCA, care cresc vertiginos, indiferent daca sunt inregistrate sau nu daune.

In conditiile in care ASF refuza sistematic sa comunice un pret de referinta justificat pentru politele RCA, COTAR a efectuat aceste calcule, rezultatul fiind urmatorul: La un cost al RCA-ului de 1200 euro/an la un camion, asiguratorii obtin profit. La un cost al RCA-ului de 1300 lei/an la un taxi, asiguratorii obtin profit. Ce se intampla cu diferenta de la 1.200 euro la 5.000 de euro?  (5.000 de euro este pretul RCA/camion/an in 2016), iar la taxi 3.600 de lei.

“Banii sunt scosi din Romania de catre aceste multinationale prin chirii supraevaluate, daune fictive, preturi de transfer si contracte de consultanta supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, desi a fost sesizat in mod oficial ANAF de 9 luni de zile? Firmele de transport romanesti sunt sugrumate de acesti geambasi ai asigurarilor protejati de institutii romanesti care nu isi apara cetatenii si capitalul autohton”, a declarat Vasile Stefanescu, presedinte al COTAR.

In prezent, Romania are 136 000 de autovehicule de transport marfa si 60 000 de taxiuri si peste 6 miloane auto persoane fizice, captive intr-o piata RCA controlata de catre firme straine care, cel mai probabil, doresc sa falimenteze aceasta industrie cu capital romanesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport straine.

Remarcabil este, de asemenea, faptul ca atunci cand vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurari intarzie in mod sistematic si ilegal 85% din despagubirile achitate sau achita doar partial, in 90% din cazuri, aceste daune sub materna supraveghere a Autoritatii de Supraveghere Financiara.

Ne intrebam cum este posibil ca reprezentantele auto straine care opereaza in Romania sa aibă tarife de manopera de 4 ori mai mari decat unitatile service independente, iar firmele de asigurari sa achite aceste costuri fara niciun fel de problema?

“Firmele de asigurari, impreuna cu arbitrul ghiftuit si complice – ASF, au acelasi interes comun: banii romanilor! Actualul Guvern si Parlamentul trebuie sa se trezeasca la realitate si sa inteleaga ca urmeaza a se confrunta cu miscari de protest fara precedent atat ale transportatorilor precum si a cetatenilor platitori de polite RCA. Reamintim Guvernului ca a luat fiinta pe fondul unei nemultumiri generale si a unei drame nationale, dupa tragedia din ”Colectiv” și sa nu plece acasa tot dupa o nemultumire generala si a unei drame nationale numite RCA, atenționează Stefanescu.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

12 − 8 =