Acasă Editorial PROFESORII, TOT MAI SLAB PREGĂTIȚI

PROFESORII, TOT MAI SLAB PREGĂTIȚI

DISTRIBUIȚI

educatie

 

Rezultatele foarte slabe de la examenul de titularizare din acest an, pe care l-au promovat 7.649 de profesori din cei 20.570 care au participat, se explică prin pregătirea insuficientă a candidaților care nu au reușit să rezolve subiecte de dificultate medie.

La fel ca în anii trecuţi, subiectele de la examenul de titularizare au avut un grad de dificultate mediu, a declarat pentru România liberă, șeful Biroului de presă al Ministerului Educației, Daniel Tomoni.

Profesorii cu experiență sunt de acord că exigența de la acest examen este în conformitate cu cerinţele societăţii de a avea profesori bine pregătiţi. ”Vorbim despre o selecţie riguroasă, exigentă, care răspunde cerinţelor societăţii, de profesori bine pregătiţi”, a spus preşedintele Federaţiei Educaţiei Naţionale (FEN), Marius Nistor.

De asemenea, profesorul de management în construcţii la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Dan Şumălan, consideră că exigenţa examenului este de lăudat. ”Numărul mic de candidaţi care au obţinut peste 7 la examenul de titularizare se poate explica prin gradul de dificultate, care a fost ridicat, din câte am auzit, dar şi de pregătirea insuficientă a profesorilor”.

Totodată, secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Constantin Rada, consideră că procentul celor care au obţinut peste nota 7 la examenul de titularizare este unul normal. ”Să nu uităm că universităţile scot absolvenţi pe bandă rulantă, dar nu sunt toţi apţi”.

”Nu cred că se pot da posturi pentru toată lumea. Locurile de muncă depind de numărul de elevi”, a spus preşedintele FEN, Marius Nistor.

Diferenţa dintre numărul de candidaţi care au promovat examenul de titularizare, 7.649, şi numărul de locuri la catedră, 4.189, este una decentă, potrivit șefului Biroului de presă al Ministerului Educației. “Ei nu au promovat un examen, ci au concurat pentru obţinerea unor posturi. Dacă ar fi mai multe posturi vacante decât concurenţii cu note peste 7 la examenul de titularizare, atunci acestea ar putea fi ocupate şi de cei care au obţinut note sub 7”, a explicat secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.

Pentru departajarea candidaţilor cu rezultate egale pentru ocuparea locurilor de muncă, profesorul Dan Şumălan crede că ar fi bine să existe o stagiatură pentru tinerii profesori, înainte de examenul de titularizare. ”Atât în timpul şcolii, cât şi la master, cei care îşi doresc un loc la catedră ar trebui să se implice mai mult în şcoală, să meargă să facă o stagiatură, iar apoi rezultatele de acolo – olimpici pe care i-au pregătit sau numărul de elevi pe care i-a împiedicat să abandoneze şcoala – să fie criterii de departajare la ocuparea posturilor în urma examenului de titularizare”, a explicat Şumălan.

Preşedintele FEN a spus că nu s-a întâmplat până acum să existe candidaţi cu medii egale, care să dorească să ocupe acelaşi post. ”Dacă ar exista, s-ar aplica criterii de departajare prevăzute de MEN”, a spus Nistor.

Cea mai mică rată de promovare la examenul de titularizare s-a înregistrat în județul Călărași, unde a fost înregistrat un procent de 18,47. Topul județelor cu cea mai mică rată de promovare este completat de județele Mehedinți (21%), Giugiu (22,3%), Teleorman (26,1%) și Gorj (22%).

Pentru concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2015, au fost publicate 4.189 de posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (2.528 în mediul urban şi 1.661 în mediul rural). Un număr mare de candidaţi s-a înscris pentru ocuparea posturilor de educatoare/profesori pentru învăţământ preşcolar (4.702), învăţători/profesori pentru învăţământ primar (4.110), limba şi literatura română (2.855), educaţie fizică (2.188) şi limba şi literatura engleză (1.932). Cele mai multe locuri vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată sunt pentru posturile didactice de educatoare/profesori pentru învăţământ preşcolar (994), învăţători/profesori pentru învăţământ primar (896) şi muzică instrumentală (221).

Așadar, rata de promovare a examenului de Definitivat in ultimii ani a fost: 2015 – 46,23%, 2014 – 63,35%, 2013 – 51,26% și 2012 – 62,23%

 

În Ilfov, ca de obicei…

 

În Ilfov, la fel ca și în alți ani, majoritatea candidaților au luat note de 10 la inspecții, iar la proba scrisă au obținut 2,1, 2,4, 3,3, 3,7, 4, 5,2 sau 5,7. Probabil că și în acest an explicația este legată de emoția examenului și de stresul de a obține cel puțin nota 8.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

fourteen − five =