Acasă Economie Nesimțire fără margini din partea siguratorilor/Centura Capitalei, din nou blocata

Nesimțire fără margini din partea siguratorilor/Centura Capitalei, din nou blocata

DISTRIBUIȚI

Guvernul poate stopa o noua drama nationala – ”RCA” – In urma raportului prezentat de ASF cu privire la evolutia primelor RCA pentru vehicule de transport in perioada ianuarie 2015 – iulie 2016 si trimis si Guvernului, COTAR a efectuat o analiza asupra acestui document, din care rezulta urmatoarele:

Pentru autoutilitarele de pana in 3,5 tone si clasa B0, observam o crestere a pretului RCA de aproximativ 22,64% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.

Pentru autoutilitarele cu masa cuprinsa inte 7,5 – 16 tone si clasa B0, observam o crestere a pretului RCA de 26% in perioada (7 luni) ianuarie 2016 – iulie 2016 .

Pentru autovehiculele de transport persoane cu capacitatea de pana la 18 locuri, achizitionate de catre PF si clasa B0, pretul RCA a crescut cu 314,75% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.RCA

Pentru autovehiculele de transport persoane cu capacitatea intre 18 – 40 locuri si clasa B0, pretul RCA a crescut cu aproximativ 66,76% in perioada iunie 2015 – iulie 2016.

In cazul autovehiculelor cu masa mai mare de 16 tone, observam ca in ultimele 19 luni, prima medie RCA a crescut cu 233%, adica, o crestere de 12,2% in fiecare luna.

In perioada iunie 2015 – iulie 2016, crestere pentru PF de 276,61%.

In cazul primelor RCA pentru autovehiculele folosite in regim de taxi, identificam o majorare a tarifului de peste 81% in decurs de 19 luni. Prima medie RCA fiind in ianuarie 2015 de 1577 lei, iar in iulie 2016, aceasta ajungand la 2865 lei, fiind inregistrata o crestere de 4,2 % in fiecare luna. In luna august 2016, pretul unei polite RCA pentru un autoturism nou Logan, cu clasa B0, folosit in regim taxi, costa 3600 lei, rezultand o crestere de aproximativ 233% fata de perioada ianuarie 2015.

Avem trei concluzii: Modul de calcul al primelor de asigurare folosite de catre asiguratori nu au niciun fel de legatura cu calculele actuariale. “Cu cat devin mai transparente cifrele raportate de catre ASF, cu atat mai mult constatam hotia din piata de asigurari patronata de catre Misu Negritoiu. Ne punem intrebarea daca aceasta hotie nu este cumva aplicata si altor categorii de platitori ai politelor RCA, cum ar fi tinerii, care platesc de 2 ani de zile polite RCA semnificativ majorate?”, a transmis Vasile Stefanescu, presedinte al COTAR.

Constatam o discriminare majora, chiar si de 80% intre preturile ofertate de catre asiguratori pentru flotele mari, in comparatie cu transportatorii care detin unul sau cateva camioane.

Cum este posibil, ca acelasi camion, cu aceiasi clasa de bonus (B1), sa fie ofertat de catre asiguratori cu preturi cuprinse intre 4609 lei si (peste) 20 000 lei? Polita RCA de 20 000 de lei fiind pretul cel mai scazut pe care un transportator cu putine autovehicule l-a putut obtine in intreaga piata de asigurari romaneasca.

 “Asemenea discounturi pot fi aplicate doar produselor de imbracaminte sau incaltaminte in perioada promotiilor Black Friday si nu unei piete care pretinde ca are la baza acestor produse, calcule actuariale sofisticate ce tin cont de profilul de risc si un istoric al daunalitatii. Faptul ca ASF a putut autoriza aceste calcule ne arata de fapt, nivelul de pregatire a acestor functionari: au exact aceiasi pregatire ca a unui lucrator comercial dintr-un supermarket” a declarat Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

  1. Constructia preturilor politelor RCA vandute de catre piata de asigurari din Romania nu tine cont de daunalitatea unui autovehicul, astfel, o polita RCA are aceiasi valoare, indiferent daca autovehiculul este situat in clasa de Bonus 14 sau Malus 8.

 Intr-o astfel de situatie ilogica ne intrebam care mai este rolul bazei de date CEDAM?

“Aceste constructii aberante de calcule ale politelor RCA ne confirma faptul ca sistemul Bonus/Malus este in realitate. o pacaleala de care asiguratorii se folosesc in manipularea pretului RCA. Trist cu adevarat este faptul ca la aceasta debandada a preturilor RCA, pretinsa institutie de specialitate – ASF, pusa la colt, ne dezvaluie ca sub presul scump se ascunde multa mizerie cu iz penal, o sarlatanie patronata de niste tovarasi grizonati cu gulere albe aciuiti in functii importante exclusiv pentru interesul lor personal.”  a transmis Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

Cauzele care au condus la cresterea tarifelor politelor RCA, evidentiate partial si in materialul transmis in data de 31 august 2016, in cadrul consiliului ASF, de catre sectorul de asigurari, sunt urmatoarele:

Societatile de asigurari doresc sa se capitalizeze (conform cerintelor de prudentialitate) prin tarife ridicate si nu prin infuzie de capital.

Noile tarife din 2016 (semnificativ marite) au ca tinta, acoperirea daunelor viitoare, cat si a daunelor vechi.

Preturile de transfer prin care multinationalele din asigurari exporta banii colectati din plata primelor RCA.

Alocarea cheltuielilor si pierderilor acumulate pe alte linii de asigurare care apoi, sunt tranferate segmentului RCA, pentru cresterea artificiala a costurilor aferente acestui produs de asigurare, costuri artificiale care se regasesc ulterior, in pretul RCA-ului.

Daune fictive acoperite de polite RCA, prin care societatile de asigurari isi “albesc” si isi extreg profitul. Acest tip de daune fictive au de obicei, loc in afara tarii, pentru a ingreuna depistarea urmelor acestor fraude.

Reamintim tuturor faptul ca Misu Negritoiu a intervenit personal impotriva proiectului EximAsig, societate de asigurari cu capital romanesc, de stat, care ar fi putut oferi polite RCA la costuri rezonabile pentru transportatori, insa, aceasta societate ar fi afectat interesele financiare ale firmelor de casa ale presedintelui ASF.

“Consideram ca demiterea intregului consiliu al ASF de catre Parlamentul Romaniei trebuie sa aibă loc in regim de urgenta, pentru ca aceasta caracatita a cuprins intregul consiliul al ASF si afecteaza grav toti asiguratii romani si industriile conexe, cum este cea de transport si cea de reparatii auto”, spune Stefanescu.

Transportatorii continuă protestul

Soferii camioanelor aflate in tranzit pe soseaua de Centura a Capitalei merg din nou cu viteza redusa, in semn de protest fata de scumpirea nejustificata a valorii RCA. Protestul are loc in fiecare zi. Este vorba despre camioanele care sunt in tranzit, a declarat Augustin Hagiu, presedinte de onoare al Federatiei Operatorilor Romani de Transport.

Luni, cateva sute de transportatori au protestat pe soseaua de Centura a Capitalei, acestia mergand cu viteza redusa, iar circulatia a fost ingreunata.

 Încă un apel al lui Firea către Guvern – Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, face apel catre Guvernul Romaniei sa intervina in ceea ce priveste reglementarea tarifelor la asigurarile auto obligatorii, astfel incat protestele transportatorilor, care au blocat soseaua de centura a Capitalei, sa nu ia amploare.

”Fac un apel catre Guvern sa se implice in aceasta problema a transportatorilor, pentru ca aglomerarea soselelor poate duce, in ultima instanta, la blocarea unui intreg oras. Fara discutii, fara masuri clare de reglementare a RCA, aceste proteste vor continua in detrimentul tuturor. Am inteles ca au fost blocate soselele de centura din marile orase, si ca, mai mult decat atat, ar avea loc un protest general in data de 15 septembrie, la doar cateva zile de la inceperea scolii si cand traficul va fi oricum, ingreunat. Este o situatie dificila, atat pentru transportatori, care am inteles ca sunt coplesiti de noua valoare a RCA-ului, cat si pentru ceilalti soferi care nu pot ajunge la serviciu, acasa, gradinite, scoli etc. De exemplu astazi am fost informata ca autospecialele ISU au ajuns cu dificultate la incendiul care a izbucnit la REMAT Berceni din cauza acestor proteste. Cred ca este necesar ca partile implicate sa se aseze la masa negocierilor si sa puna capat acestor proteste care dureaza de aproape o luna de zile”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

one × 5 =