Acasă Educatie Ilfovul, între optimism și realitate

Ilfovul, între optimism și realitate

DISTRIBUIȚI

 

A început anul manualelor greșite

Aproximativ 2,9 milioane de elevi au început luni, 10 septembrie 2018, şcoala în întreaga ţară. Anul şcolar are 34 de săptămâni şi se va încheia în 14 iunie 2019. Rețeaua școlară în învățământul de stat din Ilfov are în acest an școlar 191 de structuri (cu trei mai mult decât anul trecut) și un număr total de elevi de 48.355 (cu aproape 3.000 mai mult decât numărul elevilor înregistrat la 31 august 2018). Învățământul privat din Ilfov are la 58 de structuri, cu 5.611 elevi.

Anul școlar începe, însă, cu un mare scandal, cel legat de manuale. Dacă până acum manualele lipseau cu desăvârșire, acum acestea au fost tipărite cu multe greșeli. Astfel, unele manuale de Biologie, Geografie și Matematică vor fi retipărite, vinovații urmând a fi trași la răspundere mai târziu sau, poate, niciodată.

Ilfovul speră să părăsească în acest an ultimul loc în ceea ce privește rata promovabilității la Bacalaureat și să aibă calificative mai bune când vine vorba de profesionalismul dascălilor. Ne-am obișnuit ca la examenele orale profesorii să obțină note foarte mari, iar când vine vorba de examenul scris nota 5 să rămână un vis. Inspectorii școlari știu de ce…

De asemenea, din păcate, și anul acesta Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă a anunţat cifre îngrijorătoare la nivel de țară: 3.892 de şcoli şi grădiniţe nu au autorizaţie privind securitatea la incendiu.

În Ilfov, ca de obicei… Anul trecut au fost inventariate unitățile de învățământ de stat și private de pe raza ju­de­țului Ilfov, ocazii în care au fost desfășurate verificări privind încadrarea/neîncadrarea acestora în categoriile de construcții care se supun avizării/autorizării privind securitatea la incendiu:

  • Total unități de învățământ: 145 (77 de stat),
  • Unități de învățământ autorizate: 16 (5 de stat),
  • Unități de învățământ neautorizate: 118 (62 de stat),
  • Unități de învățământ care nu fac obiectul avizării/autorizării: 11 (10 de stat)
  • Total corpuri de clădire: 376,
  • Corpuri de clădire autorizate: 29,
  • Corpuri de clădire neautorizate: 201,
  • Corpuri de clădire ce nu fac obiectul avizării/autorizării: 146

În perioada 2017 – 2018 au fost desfășurate controale în domeniul si­tuațiilor de urgență, fiind date amenzi de 10.000 de lei, în 2017, și 33.000 de lei anul acesta.

 

La școală, cu bune și cu rele…

 

Totuși, cu bune și cu rele, școala a început din nou și în unitățile din cele 40 de localități din Ilfov.

Președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, a participat la deschiderea anului școlar de la Vidra și Jilava, vicepreședintele Rizia Tudorache la Corbeanca și Dobroești, iar prefectul Marius Cristian Ghincea la școala de la 1 Decembrie.

 

 

Pantelimon: Primarul Marian Ivan: ”Educația copiilor noștri rămâne o prioritate!”

 

Elevii din orașul Pantelimon s-au întors, la 10 septembrie, la școală, bucuroși pe de-o parte că îți revăd colegii și mai puțin bucuroși, pe de altă parte, fiindcă asta înseamnă că vacanța a luat sfârșit.

Festivitatea de deschidere a anului scolar 2018 – 2019 a avut loc la Școala Gimnazială nr.1 Pantelimon din str. Biruintei nr.70, la sala de sport pentru elevii din clasele pregătitoare și pentru elevii din învățământul primar și la sediul din str. Mioritei nr.24 A – sala de sport, pentru elevii din învățământul gimnazial.

Educația copiilor noștri rămâne o prioritate, mereu, susține primarul orașului Pantelimon, Marian Ivan.

Drept dovadă, nu cu mult timp în urmă, Școala Gimnazială nr. 1 Pantelimon a semnat un contract de finanțare al proiectului POCU ”Școala pentru toți, șansa unei educații de calitate copiilor și tinerilor din Pantelimon”. Proiectul se va desfășura timp de trei ani și conține mai multe segmente: 468 de elevi participanți la activități after school, consiliere parentală pentru 220 părinți, activități de logopedie pentru 15 antepreșcolari, activități de dezvoltare timpurie, 60 de preșcolari care vor desfășura un mix de activități menite să dezvolte abilități specifice vârstei, 50 de cursanți în programul A doua șansă și activități de formare pentru 85 de cadre didactice.

Proiectul va ușura procesul educativ al copiilor și îi va ajuta să prindă drag de învățătură. Primăria Pantelimon și Grădinița nr. 1 Pantelimon sunt partenerii acestui proiect.

 

Bragadiru: ”Primul Ghiozdan”, o școală prietenoasă cu fiecare copil

 

Un număr de 267 de elevi din clasa pregătitoare și clasa I de la Școala Generală nr. 1 din Bragadiru au fost incluși de administrația locală în programul ”Primul Ghiozdan”. Este vorba despre alocarea, de la bugetul primăriei, a 25.000 de lei pentru ghiozdane și rechizite școlare, care au fost oferite copiilor în prima zi de școală. Proiectul primăriei are menirea de a transmite copiilor că școala este un loc prietenos, de unde vor lua startul pentru ceea ce vor deveni în viață și spre care să se îndrepte cu încredere și bucurie, pentru că niciunui copil nu ar trebui să îi fie teamă să meargă școală, a spus primarul Vasile Cipoeru.

Este o inițiativă bună, mai ales pentru copiii cu o situație materială modestă. E meritul Primăriei că s-a implicat”, a explicat prof. Ionela Păun, directorul școlii.

 

Cernica, început de an școlar: Fiecare clipă petrecută în școală să fie o bucurie!

 

Într-o atmosferă festivă, încărcată de emoții, anul școlar a început. A început școala! Succes copiilor si cadrelor didactice! Fiecare clipă petrecută în școală să fie o bucurie!

Festivitatea de începere a noului an școlar a început cu cei mai mici copii, cei de la grădiniță. În acest an, grădinița noastră functionează cu patru grupe de preșcolari (față de anul trecut am crescut cu o grupă), două grupe cu program prelungit și două cu program normal.

Emoțiile copiilor care au venit pentru prima oară la grădiniță au fost depășite de curiozitatea acestora. De mână cu părinții au intrat în grădiniță unde emoțiile au rămas doar pentru părinți. Copiii se jucau deja.

A urmat ceremonia de deschidere a noului an școlar pentru cei mari. Elevii și părinții, așezați în careu, au ascultat Imnul Național, apoi slujba religioasă ținută de preoții parohiei Cernica. La ceremonie au participat primarul comunei, Gelu Apostol, viceprimarul, consiglieri, inspectorul școlar Victor Udrescu, cadre medicale, reprezentanți ai poliției. Elevii clasei a VIII-a au facut un tunel de flori prin care bobocii, cei din clasa pregătitoare, au trecut, devenind astfel școlari în totă regula. – Adrian Matei, documentarist, Școala Gimnazială nr.1 Cernica

 

Tunari: Cea mai bună investiție este în educație

 

Clopoțelul a sunat deschiderea noului an școlar și la Școala Gimnazială nr.1 Tunari, an deosebit de important pentru comuna noastră, județul nostru și pentru înreg poporul român, an care poartă amprenta Centenarului.

Succesul României pe plan internațional depinde și de modul în care conștietizăm și materializăm ceea ce am învățat la școală. Părinții sunt rugați să fie alături de școală, să conștientizeze faptul că după ultima oră de curs nu constituie sfârșitul actului educațional.

Ziua a început cu intonarea Imnului de Stat al României. Au fost prezente autoritățile publice locale care au subliniat rolul educației într-o societate modernă și au accentuat faptul că ”cea mai bună investiție este în educație”. Preoții parohi au oficiat o slujbă specifică începutului de an școlar și au dat citire mesajului Preafericitului Patriarh Daniel. Reprezentanții Poliției au subliniat importanța asigurării siguranței în școală.

 

 

Măgurele: Buna educație înseamnă efort și datorie!

 

Începutul de an şcolar este un motiv de reflecţie pentru ceea ce înseamnă şcoala – în fapt, o sursă principală a performanţei viitoare.

Ştim cu toţii că educaţia primită la şcoală este cheia formării personalităţilor de mâine și, mai ales că, buna educaţie nu stă numai într-o clădire frumoasă, bine dotată, proaspăt văruită, echipată cu internet. Buna educaţie înseamnă un efort şi o datorie pe care ne-am asumat-o cu toţii – autorităţile locale, cadrele didactice şi părinţi.

Noi, Primăria Măgurele, în ultimii ani, am asigurat permanent fonduri importante pentru ca educaţia să se desfăşoare în bune condiţii. În curând începem și construcția unui nou corp de școală și reabilitarea completă a clădirilor existente ale Liceului Teoretic “Horia Hulubei”. Toate acestea, pentru că ne dorim ca unitățile de învățământ din oraș să devină modele pentru județul Ilfov, ne dorim să le oferim elevilor noștri toate condițiile de care au nevoie pentru a se forma și pentru a fi instruiți la standarde europene aici, aproape de casă.

Și, pentru că dezvoltarea abilităților și apropierea de cultură sunt importante, să nu uităm că cei mici au la dispoziție, în Măgurele, primul Centru Cultural (Clubul Copiilor Măgurele), în fosta școală “Chirca”, unde își pot petrece timpul liber în mod util, dezvoltându-și abilitățile artistice.

Dar banii nu rezolvă întotdeauna problemele, pentru că, aşa cum se știe, omul este cel care sfinţeşte locul. Prin urmare, atât corpul profesoral, cât şi comunitatea locală au un rol important în modul în care vor fi cheltuiţi banii, cât mai eficient şi, mai ales, în folosul elevilor.

Doresc, la acest început de an şcolar, mult succes elevilor, în primul rând, dar şi profesorilor, cu convingerea că, făcând această investiţie în generaţia tânără, asigurăm României de mâine, un viitor prosper. – mesajul primarului Narcis Constantin

 

Ștefăneștii de Jos: Școala e cea mai puternică verigă a unei națiuni!

Școala este un loc în care ne construim viitorul, e cea mai puternică verigă a unei naţiuni! Copiii sunt așteptați să vină la școală la capătul proverbialilor ”cei șapte ani de acasă”, adică cu bazele educației deja fixate de familie și comunitate, urmând ca, sub îndrumarea dascălilor, aceste baze să fie șlefuite și îngrijite atent.

Efortul de a educa un viitor adult responsabil revine, astfel, părinților, dascălilor, comunității și, cu voia dumneavoastră, autorității administrative pe care o reprezint. Primăria este responsabilă prin lege, dar și prin voința primarului, să asigure condiții materiale de deșfășurare a cursurilor cât mai bune.

În calitate de primar voi sprijini pe deplin traiectoria școlilor din comuna noastră! Susţinerea se manifestă atât din punct de vedere financiar, cât şi la nivel moral, de încurajare a iniţiativelor menite să crească calitatea actului educaţional. Dacă până pe 10 septembrie a fost treaba mea ca şcoala să-şi primească în cele mai bune condiţii dascălii şi elevii, după deschiderea anului şcolar este misiunea voastră de a performa în domeniul educaţiei. – mesajul primarului Robert Ionel Ștefan

.

 

Poliția, alături de elevi

 

Peste 7.000 de polițiști au acționat în zona școlilor din toată ţara, pentru ca noul an școlar să înceapă în siguranță. Polițiștii spun că vor fi prezenți pe toată durata anului școlar în zona unităților de învătământ și pe traseele pe care copiii le folosesc pentru a veni și pleca de la școală.

Pentru prevenirea evenimentelor negative şi evitarea comportamentelor de risc victimal sau infracţional, poliţiştii vor organiza pentru elevi diferite activităţi preventiv-educative. Acestea sunt orientate către prezentarea unor modalități de soluționare nonagresivă a conflictelor şi a unor noțiuni juridice privind răspunderea penală şi consecințele comiterii unor fapte antisociale, concomitent cu promovarea tipologiilor comportamentale bazate pe respectarea regulilor de conviețuire socială.

 

Ce atâta carte?!

 

Proporţia celor care au părăsit timpuriu procesul de şcolarizare a scăzut puternic pe ansamblul UE, de la 17% în 2002 până la 10,6% în 2017, conform Eurostat. În nedoritul top, România figurează pe locul al treilea cu 18,1%, după Malta (18,6%) şi Spania (18,3%). De reţinut, însă, acestea sunt pe un trend puternic de scădere în intervalul 2012 – 2017, în timp ce noi figurăm în creştere pe ultimii cinci ani. .

Dacă analizăm evoluţia pe ultimii zece ani, constatăm că diferenţa dintre România şi media UE s-a majorat considerabil, de la 1,2% în 2008 la 7,5% în 2017. În timp ce situaţia abandonului educaţional s-a ameliorat semnificativ în UE, noi am regresat spre un nivel aproape dublu în 2015 şi abia în ultimii doi ani am mai îmbunătăţit întrucâtva situaţia.

 

Pregătirea profesională slabă, pretenţii salariale mari

 

Pentru tot mai mulți tineri, pregătirea profesională tot mai slabă şi pretenţiile salariale tot mai mari merg mână în mână, iar asta va avea consecinţe pe termen lung în privinţa perspectivelor de a trece la un nivel de dezvoltare superior şi a depăşi faza mulţumirii de a ne fi apropiat la o distanţă acceptabilă de standardul de viaţă occidental.

De aceea, nu are rost să ne mai mirăm de ce suntem campionii sărăciei relative în UE. Cele mai reduse rate de abandon al pregătirii pentru desfăşurarea unei activităţi utile s-au consemnat în Croaţia (3,1%), Slovenia (4,3%), Polonia (5,0%), Irlanda (5,1%) și Lituania (5,4%). Adică se poate şi altfel. – VLAD CRISTEA

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

19 − 13 =