Acasă Info Local Contractele încheiate la distanță sunt valabile doar dacă le-ați confirmat în scris

Contractele încheiate la distanță sunt valabile doar dacă le-ați confirmat în scris

DISTRIBUIȚI

Contractele încheiate la distanță sunt valabile doar dacă furnizorul de servicii v-a transmis în scris oferta pe care ați acceptat-o și v-ați dat acordul în scris.

ANCOM precizează că după ce furnizorul de servicii (telefonie, internet sau televiziune) v-a prezentat oferta și ați acceptat-o în cadrul unei convorbiri telefonice, pentru ca  înțelegerea să fie valabilă mai sunt de parcurs doi pași: să primiți de la furnizor pe un suport durabil (scrisoare prin poșta, e-mail sau fax etc.), oferta prezentată și agreată în cadrul convorbirii telefonice și, cel mai important aspect, să semnați oferta sau să vă exprimați acordul în scris, pe un suport durabil. Abia după acest moment contractul încheiat prin mijloace la distanță poate fi considerat încheiat.

În plus, utilizatorul are dreptul să se retragă din contractul la distanță în termen de 14 zile de la data exprimării acordului în scris sau data primirii produselor, fără a invoca vreun motiv.

Contractul la distanta este acel contract încheiat între un furnizor de comunicații electronice și un utilizator, în cadrul unui sistem organizat de vânzari sau de prestare de servicii, fără prezența fizica simultană a celor două parți, cu utilizarea exclusivă a unuia sau mai multor mijloace de comunicare la distanță (de exemplu, telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.).
În situația încheierii unui contract la distanță ca urmare a prezentării unei oferte în cadrul unei convorbiri telefonice, utilizatorul trebuie să știe că:
  • oferta discutată telefonic și o serie de informații minime cu privire la serviciile pe care urmează să le contracteze trebuie să ajungă la el în formă scrisă, pe un suport durabil, înainte de încheierea unui contract;
  • contractul la distanță îl angajează pe utilizator doar după ce aceasta a semnat oferta sau și-a dat consimțamântul scris pentru oferta respectivă, pe un suport durabil;
  • utilizatorul are dreptul să se retragă din contract, fără nicio justificare, în termen de cel mult 14 zile de la exprimarea consimțamântului în scris sau data primirii produselor.
Înainte de încheierea contractului la distanță, în cadrul convorbirii telefonice, furnizorul de servicii de comunicații electronice trebuie să pună la dispoziția utilizatorului cel puțin următoarele informații privind:
  • caracteristicile esențiale ale serviciilor/echipamentelor oferite;
  • tarifele și modalitatea de calcul al acestora, beneficiile, opțiunile și extraopțiunile incluse;
  • perioada contractuală minimă;
  • dreptul de retragere din contract și condițiile în care utilizatorul își poate exercita acest drept;
  • modalitațile de plată, livrare, data până la care se angajează să livreze echipamentele.
Dacă contractul la distanță se încheie prin alte mijloace de comunicare la distanță, furnizorul trebuie să îi comunice utilizatorului informațiile minime precontractuale într-un mod adecvat mijlocului de comunicare respectiv. În cazul acestor contracte, momentul închierii contractului la distanță îl constituie momentul confirmării de către furnizor, pe un suport durabil, a acceptării comenzii transmise de consumator.
Pentru a veni în sprijinul furnizorilor de servicii de comunicații electronice, dar și al utilizatorilor acestor servicii, ANCOM și ANPC au elaborat un ghid care prin care este prezentată modalitatea de interpretare a legislației naționale referitoare la încheierea contractelor la distanță, respectiv în afara spațiilor comerciale.
Informațiile specifice despre încheierea contractelor la distanță pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
Din totalul de 3.611 de reclamații ale utilizatorilor primite și soluționate de ANCOM anul trecut, 9% au vizat încheierea contractelor la distanță.
Ce, cum și unde reclami?
Dacă sunteți consumator, ați încheiat un contract la distanță și furnizorul nu v-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului, puteți sesiza ANCOM sau Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Dacă sunteți utilizator final persoană juridică, ați încheiat un contract la distanță și furnizorul nu v-a respectat drepturile în cadrul procesului de încheiere a contractului, poți sesiza ANCOM.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 − 15 =