Acasă Editorial CONSILIUL NAȚIONAL AL ELEVILOR CERE EVALUAREA SEMESTRIALĂ A CADRELOR DIDACTICE

CONSILIUL NAȚIONAL AL ELEVILOR CERE EVALUAREA SEMESTRIALĂ A CADRELOR DIDACTICE

DISTRIBUIȚI

Consiliul National al Elevilor

 

 

O  evaluare  semestrială  a  profesorilor  de  către  elevi  privind  ora  de  curs  și  o evaluare lunară  a  opiniei  elevului  privind  starea  sistemului  de  învățământ  din  România, cât și o fișă personalizată a fiecărui principal beneficiar al actului educației în care să fie incluse abilitățile sale sunt îmbunătățiri pentru care Consiliul Național al Elevilor militează.

 

După ce un număr de 7.000 chestionare a fost diseminat elevilor din 20 de județe, anumite probleme cât și soluții au fost identificate și incluse în documentul privind viziunea elevilor asupra sistemului de învățământ din România pe care Consiliul Elevilor l-a lansat la 21 iulie. Curricula neactualizată, incorelată la așteptările, nevoile și interesele elevilor a fost recunoscută drept primul impediment în sistemul educațional Românesc. Consiliul Național al Elevilor salută o viitoare modificare a curriculei care ar trebui să fie mult mai mult axată pe nevoile și interesele principalilor actori ai sistemului de învățământ.

Numărul mare de elevi dintr-o clasă, predarea teoretică și lipsa practicii, lipsa abordării transdisciplinare, accentul ridicat pe materiile de Bacalaureat și nerespecatarea curriculei sunt alte bariere identificate.  O  evaluare  semestrială  a  profesorilor  de  către  elevi  în  mod  secret  privind  ora  de  curs  și  o evaluare  lunară  a  opiniei  elevului  privind  starea  sistemului  de  învățământ  din  România, cât și o fișă personalizată a fiecărui principal beneficiar al actului educației în care să fie incluse abilitățile sale sunt îmbunătățiri pentru care Consiliul Elevilor militează. Reprezentativitatea în Consiliul de Administrație va putea fi îmbunătățită doar dacă Metodologia de  Consiliu de Administrație este modificată, dacă reprezentantul elevilor este anunțat de viitoarele ședințe iar deciziile luate sunt publicate la avizierul școlii. Un sistem de învățământ trebuie axat pe elevi, în care este respectat statutul lor, unde uniforma să nu fie obligatorie iar în cazul introducerii ei, aceasta să fie oferită gratuit de școală. Mai mult, manualele claselor a XI-a și a XII-a trebuie să fie distribuite gratuit, numărul absențelor regândit în cadrul notei la purtare și să existe posibilitatea schimbării unui profesor.

Ziua Voluntariatului Semestrial, mai multe informații legate de activitățile nonformale cât și parteneriate strategice cu ONG-uri sunt alte propuneri făcute de reprezentanții elevilor pentru un sistem educațional mai avansat. Problemele abandonului școlar cât și ale navetiștilor sunt alte impedimente, iar sistemul de evaluare și notare trebuie restricționat, în opinia elevilor. Excluderea mediilor generale din ciclul gimnzial din a mai fi un criteriu de departajare pentru admiterea în învățământului preuniversitar cât și apariția a două tipuri de Bacalaureat sunt alte schimbări propuse de principalii actori ai actului educațional.- PAUL LUNGEANU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here