Acasă Info Local Apare Registrul public de evidenţă a salariaţilor (după modelul REVISAL)

Apare Registrul public de evidenţă a salariaţilor (după modelul REVISAL)

DISTRIBUIȚI

Pe lângă actualul registru general de evidenţă a salariaţilor care lucrează pe baza unui contract individual de muncă, va fi introdus, pentru prima oară, și un registru de evidență a personalului plătit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii. Pentru salariații din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele plătite din fonduri publice, instituțiile și autoritățile vor folosi Registrul public.salariati-revisal

Fiecare instituție și autoritate publică are obligația de a înființa registrul general de evidență a personalului plătit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat și transmis inspectoratului teritorial de muncă în ordinea angajării/numirii salariaților săi. Acest registru va fi păstrat la sediul instituției/autorității publice și va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajaților, data angajării/numirii, funcția, salariul, sporurile și cuantumul acestora, perioada și cauzele de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, perioada detașării și data încetării funcției.

Pentru transmiterea datelor în registrul privat/public de către angajatori, ministerul va achiziţiona sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Până la data realizării noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor în registrul public va fi stabilită prin ordin al ministrului Muncii, urmând ca, în termen de 10 zile de la publicarea acestuia în Monitorul Oficial, instituțiile/autoritățile să transmită datele cu privire la toate categoriile de personal plătit din fonduri publice. Prin excepție, instituțiile/autoritățile de apărare, ordine publică și siguranță națională vor furniza date în registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurându-se măsurile de protecție a datelor cu caracter personal și respectarea legislației privind protecția  informațiilor clasificate.

Ministerul Muncii va avea acces și la bazele de date deţinute de alte autorităţi/instituţii publice privind evidenţa populaţiei, declaraţiile şi înregistrările fiscale, evidenţa angajatorilor înregistraţi în Registrul Comerţului sau la Ministerul Finanţelor Publice.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

eighteen − seventeen =