Acasă Economie Anunț important al AJOFM Ilfov

Anunț important al AJOFM Ilfov

DISTRIBUIȚI

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) a deschis un Call-Center pentru cetățenii care au nevoie de lămuriri legate de situația intrării în șomaj tehnic.

Call center A.J.O.F.M.  Ilfov: 021.330.20.13

Cornelia Radu – 021.330.20.13; 0785.280.298

Cornelia Dudau – 021.330.20.13; 0785.280.298

Purtătorul de cuvânt al AJOFM Ilfov, Corina Florentina Preda, precizează că documentele pentru acordarea șomajului tehnic pot fi depuse prin poșta electronică, la adresa de email ilfov@anofm.gov.ro.

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) este pregătită să plătească indemnizaţii de şomaj tehnic pentru un număr de până la un milion de persoane.

Banii vor ajunge pentru toţi angajaţii trecuţi în şomaj tehnic, scopul fiind salvarea locurilor de muncă ale acestora de la desfiinţare, susține conducerea ANOFM, care a apreciat că instituţia va plăti indemnizaţii de şomaj tehnic către angajatori începând din luna aprilie.

Ce trebuie să facă un angajator pentru a beneficia de acoperirea șomajului tehnic pentru angajați

Pentru firmele afectate direct de restricțiile impuse prin ordonanțe militare:

Imediat după ce angajatorii au suspendat contractele de muncă ale angajaţilor, conform articolului 52, litera c din Codul Muncii, angajatorii depun, în primă fază, la Ministerul Economiei, o cerere de eliberare a Certificatului pentru Situaţii de Urgenţă, iar cu acel certificat, împreună cu cererea şi cu anexa angajaţilor care au contractul suspendat, depun aceste două documente, prin email, la ANOFM.

Pentru cei care şi-au închis activităţile economice în urma deciziilor autorităţilor publice, certificatul emis de Ministerul Economiei este necesar, acesta fiind reglementat şi prin decretul prezidenţial. Este cea mai simplă măsură pe care poţi să o iei ca să poţi dovedi, iar ANOFM să poată plăti banii pentru persoanele care au fost afectate în mod direct de măsurile autorităţilor publice. Certificatul se va elibera foarte rapid, online, şi va face dovada că te afli în categoriile respective.

Documentele pot fi depuse online începând cu 1 aprilie

Fiecare judeţ are o adresă de email dedicată pentru acest proiect, este numele judeţului @anofm.gov.ro, spre exemplu ilfov@anofm.gov.ro. Aceste cereri se pot depune începând cu 1 aprilie, pentru că plăţile se fac în luna respectivă pentru luna martie. Banii vor fi plătiţi angajatorului, iar angajatorul va plăti mai departe salariul angajatului.

Pentru firmele afectate de situația economică

Sunt două condiţii cumulative – prima e să aibă încasări cu 25% mai puţin decât media lunilor ianuarie şi februarie, iar a doua condiţie este să nu aibă bani pentru salarii. Această măsură cu privire la angajatori este pentru cei care îşi doresc să menţină oamenii şi să nu îi disponibilizeze, iar statul vine în ajutorul lor să plătească aceste indemnizaţii, aceste sume pentru şomajul tehnic. Asta înseamnă că ei nu au bani pentru acest şomaj tehnic, deci este o condiţie cumulativă împreună cu cea de mai sus.

Angajatorul va certifica cele două condiții printr-o declarație pe propria răspundere.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here