Acasă Economie ”ALBA – NEAGRA” CU PASAJUL DOMNEȘTI

”ALBA – NEAGRA” CU PASAJUL DOMNEȘTI

284
0
DISTRIBUIȚI

Ministerul Transporturilor a anunţat că a fost emis, de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ordinul de începere pentru realizarea pasajului de la Domneşti, proiect estimat la 91,55 milioane lei, fără TVA.  Durata contractului de execuţie a lucrării este de 51 de luni, dintre care trei luni proiectare, 24 luni execuţie si 24 de luni perioada de garanţie a lucrărilor.

La 10 mai 2017, CNAIR şi asocierea Straco Grup – Comnord – Specialist Consulting au semnat contractul în valoare de 91,55 milioane lei, fără TVA. Pasajul suprateran de la Domneşti va fi construit sub forma unui sens giratoriu suspendat. Prin realizarea acestei lucrari se urmăreşte, în principal, decongestionarea traficului şi fluidizarea circulaţiei pe centura Capitalei, unul dintre cele mai aglomerate drumuri din România.

 

Niciu leu pentru 2018

 

CNAIR, prin vocea purtătorului de cuvânt Alin Șerbănescu, insistă că pentru Pasajul Domnești, pentru care s-a dat ordinul de începere a lucrărilor la peste opt luni de la semnarea contractului și la aproape trei ani de la începerea licitației, există finanțare și este cuprins în fondurile europene menționate în buget.

În realitate, susține Hotnews.ro, Pasajul Domnești tot cu zero lei alocați rămâne pe anul 2018, cel puțin până la o rectificare bugetară care nu poate avea loc în prima jumătate a anului. Mecanismul prin care funcționeaza finanțarea europeană nerambursabilă – statul român întâi plătește lucrările și apoi decontează sumele la Bruxelles – presupune ca în fișa proiectului să fie întâi bugetate sume, ori în fișa proiectului de la Domnești nu este alocat niciun leu pe credite bugetare.

Deci, Șerbănescu susține că finanțarea din 2018 este prevazută în Titlul 58 din bugetul Ministerului Transporturilor, ”Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014 – 2020”.

Mai mult, potrivit Legii Finanțelor Publice, CNAIR va trebui să notifice contructorii și să le spună să-și ajusteze graficul de lucrări în funcție de bugetul aprobat, în cazul de față zero.

”Dl Serbanescu ori nu știe despre ce vorbește, și ar trebui dat afară imediat, ori minte cu nerușinare, încercând să manipuleze publicul în stilul caracteristic al oficialilor CNAIR și MT”, atenționează Asociatia Pro Infrastructura (API). ONG-ul care monitorizează derularea proiectelor de infrastructură în România explică faptul că ”trebuie alocați bani pe titlurile 51 și 55 (buget de stat) pentru acest proiect, fiindcă UE nu plătește direct constructorii, ci CNAIR face acest lucru cu bani de la buget”.

”Atragem atenția (i)responsabililor din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că proiectul Pasajului Domnești nu va avansa prin dezinformare, minciună, rea-voință și lipsă de respect față de șoferii care se deplasează bară la bară! Este nevoie de responsabilitate, profesionalism, onestitate, recunoașterea erorilor făcute și pași concreți spre rezolvarea acestor probleme reale, în cazul de față bugetul inexistent pentru anul 2018”, mai atrage atenția API. – VLAD CRISTEA

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here