Cele mai vizualizate

MĂGURELE: PROIECTUL ELI AR PUTEA CONCENTRA INVESTIȚII PUBLICE ȘI PRIVATE DE PESTE UN MILIARD DE EURO

Magurelel 1La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc la sediul Institutului de Fizică și Inginerie Nucleară “Horia Hulubei” (IFIN – HH) întâlnirea Grupului de Mobilitate al Municipiului București.

La întâlnire au participat reprezentanții tuturor entităților publice cu expertiză în domeniul transporturilor și al infrastructurii, reprezentanții instituțiilor de cercetare din Măgurele, membrii Măgurele High Tech Cluster, precum și reprezentanți ai societăților private și ai mediului asociativ și ONG-istic din București și Măgurele. Printre aceștia s-au numărat prof. dr. Nicolae Zamfir – directorul general al IFIN-HH și managerul proiectului ELI in Romania, doctorul în fizică nucleară Ioan Ursu – directorul ştiinţific al IFIN-HH, Ion Dedu – directorul executiv al Direcției Transporturi din Primăria Municipiului București (PMB-TDSC), Irinel Scrioșteanu – directorul de cabinet al președintelui CJ Ilfov, Adrian Sorin – director al RATB, Cristian Pistol – director al ADIBI, Aura  Răducu – reprezentant al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și coordonatorul planului de mobilitate urbană, precum și reprezentanți ai CFR Călători și RATB. .

Scopul întrevederii a fost acela de a identifica soluțiile cele mai adecvate pentru transportul din Măgurele și pentru racordarea optimă cu transportul urban, interurban și internațional (rețeaua de metrouri, liniile RATB, Aeroportul Internațional Henri Coandă, Gara de Nord, Centrul Capitalei, zonele de interes pentru rellaxare și odihnă).

Necesitatea identificării unor soluții viabile pentru un transport public integrat și durabil în zonă s-a conturat în mod special prin prisma proiectului Extreme Light Infrastructure (ELI-NP) a cărei valoare se ridică la aproximativ 300 milioane de euro. ELI va fi un centru european și internațional pentru cercetări de cel mai înalt nivel în domeniul laserilor de putere ultra înaltă, interacțiunii laser-materie și surselor  secundare de radiație. Datorită proprietățiilor sale unice, această infrastructură multidisciplinară va oferi noi oportunități extraordinare pentru studierea unor procese fundamentale în folosul societății.

”În mod normal, în momentul de față trebuie dezvoltată o strategie comună de transport public. Aceasta înseamnă că liniile din București ce acced periferia pot uneori să deservească și localitățile limitrofe din județul Ilfov, în condițiile în care există această cooperare și avem foarte multe solicitări din partea primăriilor care sunt în zona adiacentă”, a declarat Ion Dedu, directorul executiv al Direcției Transporturi din Primăria Capitalei.

“Problema transportului are, în viziunea mea, două componente: transportul propriu-zis și dezvoltarea zonei. Mobilitatea locuitorilor orașului care fac naveta, precum și transportul oaspeților externi care vin în platforma Măgurele pentru latura sa de cercetare științifică, sunt prioritare în acest moment. Pentru a rezolva această problemă, am identificat atât soluții pe termen lung ce implică investiții majore: crearea liniei de metrou Piața Unirii – Măgurele, prelungirea liniei de metrou ușor nr. 41 Ghencea – Măgurele, utilizarea liniilor CF de pe centura București ca trenuri locale prin utilizarea gărilor existente, cât și soluții mai rapide cum ar fi crearea unor linii directe RATB pe rutele Măgurele – Piața Unirii, Măgurele – Gara de Nord, Măgurele – Aeroportul Henri Coandă. De asemenea, mobilitatea și infrastructura, sunt factori esențiali ce pot ajuta sau împiedica dezvoltarea orașului Măgurele, dar și a zonei. Proiectul ELI ar putea concentra investiții publice și private de peste un miliard de euro și va crea în total 13.000 de locuri de munca, inclusiv pentru 1.000 de cercetători din întreaga lume.  Oportunitatea creată de ELI oferă posibilitatea de a dezvolta strategic un oraș unic in România și în Europa, asigură intrarea în elita mondială a lumii științifice și o șansă uriașă de dezvoltare economică pentru zona metropolitană a Capitalei. Pentru acest val de dezvoltare trebuie să fim pregătiți. În acest sens, adresez rugămintea ca toți factorii decidenți să sprijine procesul de modernizare a zonei!”, a spus, la rându-i, Narcis Constantin, viceprimarul orașului Măgurele. Finalul întâlnirii a fost marcat de vizite la Institutul Național de Fizica Pământului (INFP) și la CETAL.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Responsabilitatea juridică în cazul editorialelor/ articolelor redactate de invitații permanenți sau invitații speciali aparține în exclusivitate autorilor. Dacă cineva se simte lezat într-un fel de vreun articol de pe acest website, poate trimite un drept la replică care va fi publicat în articolul respectiv. Viitorul Ilfovean © 2014; Editor: Centrul Roman pentru Initiativa Sociala; Site realizat de UltraSoft Systems
Translate »