Acasă Economie Din septembrie,

Din septembrie,

DISTRIBUIȚI

ILFOVENII POT COMUNICA CU FISCUL, ELECTRONIC, 24 DE ORE DIN 24

Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) cu privire la propria situaţie fiscală, prin intermediul serviciului ”Spaţiul privat virtual”. Acest tip de comunicare este facilitată de sistemul informatic al Ministerului Finanţelor Publice și al ANAF. Serviciile de comunicare electronică puse la dispoziţie de ANAF vor fi disponibile în mod gratuit, 24 din 24 de ore. Măsurile încurajează contribuabilii să depună la ANAF documente prin mijloace electronice, spune ministrul Finanțelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.

Într-o primă etapă, serviciul ”Spaţiul privat virtual” este disponibil în sistem pilot începând cu luna septembrie 2014 până la sfârșitul anului, pentru anumite documente şi informaţii destinate contribuabililor persoane fizice cu domiciliul fiscal în Bucureşti şi în judeţul Ilfov. Conform unui act normativ emis de Ministerul Finanțelor, pentru a accesa ”Spaţiul privat virtual”, persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate (eliberate de furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr.455/2001) sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă. Comunicarea electronică în ”Spațiul privat virtual” se va face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât și dinspre organul fiscal către contribuabil.

De anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel naţional și se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre și dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate. – PROMPT MEDIA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here