Acasă Politic Administratorul public și secretarul localității, în aparatul primarului

Administratorul public și secretarul localității, în aparatul primarului

57
0
DISTRIBUIȚI

Reprezentanţii primarilor comunelor şi oraşelor au propus Parlamentului ca în noul Cod administrativ să fie prevăzut ca funcţia de administrator public să facă parte din aparatul primarului, iar cea de secretar al primăriei să ţină de aparatul administraţiei locale.

Preşedintele Comisiei, deputatul Marcel Ciolacu, a precizat că administratorul public trebuie să îndeplinească condiţii de studii şi vechime pentru a fi introdus în aparatul propriu al primarului. “Punem nişte condiţii de studii, de vechime şi să-l introducem în aparatul primarului şi atunci primarul vine cu consilierii personali pe mandatul său, ca şi prefectul. Aşa îşi asumă administratorul, îl reprezintă pe el, vine cu proiect de manager şi atunci poate să aibă pârghia de a-i desface contractul şi eliminăm concursul”, a precizat Ciolacu.

O altă propunere se referă la clarificarea statutului secretarului localității, care trebuie să facă parte din aparatul de specialitate al primarului, un element nou faţă de legea actuală. “Dacă e o problematică de natură juridică care trebuie dezbătută în consiliul local, cel mai în măsură să facă acel raport de specialitate este secretarul, mai ales la comune, unde nu avem consilieri juridici”, a precizat Nica, citat de Agerpres.

S-a mai propus o delimitare clară a exercitării de către prefect a controlului legalităţii actelor administrative. “Dacă ne uităm în Legea 340/2004 vedem că prefectul se ocupă de verificarea actelor administrative ale autorităţii publice locale, iar noul Cod prevede că se ocupă de verificarea actelor. Ţinând cont că prefectul nu va mai fi înalt funcţionar public, ci va fi legat de actul politic, o astfel de prevedere ar putea să nască anumite îngrijorări cu privire la implicarea sa în actele administrative ale autorităţii publice locale.

Primarii vor primi o indemnizație la împlinirea vârstei de pensionare

De asemenea, s-a avansat propunerea ca primarii să primească o indemnizaţie la împlinirea vârstei de pensionare, întrucât “au obligaţii de demnitar, dar la drepturi, nici de funcţionar”, răspunsul comisiei fiind acela că în această privinţă va fi o decizie politică.

În cadrul dezbaterii s-a discutat şi despre necesitatea descentralizării, cu condiţia ca proiectele de dezvoltare să fie susţinute de resurse financiare corespunzătoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here